Belajar puasa

Hari ni 3 Ramadhan. Baru pagi tadi saya bangun sahur untuk puasa. Masa hari pertama dan kedua puasa, saya tak sedar langsung abah dan ummi kejut bangun sahur. Hari pertama saya sahur jam 11.00 pagi dan buka jam 3 petang. Hari kedua macam tak puasa langsung. Konon2 sahur jam 8.30 pagi tapi lepas tu asyik nak makan dan minum je. Dua hari tu duduk kat rumah atuk Aisyah. Hari ni dah kat rumah sendiri.

Malam tadi lepas ngeteh balik tarawih, abah dah pesan awal2 esok pagi2 kena bangun sahur. Pagi tadi bila kena kejut, senang jugaklah saya nak bangun. Makan nasi sikit pastu makan aiskrim lagi. Abah tetapkan target hari ni saya kena puasa sampai tengahari.

Lepas sahur dan solat subuh, saya tak tidur. Saya ngan abg Asyraf tengok tv sampai kul 8. Dah jam 9 baru mandi. Sekarang saya dah ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...